Wycieczka śladami św. Jana Pawła II

W poniedziałek klasy 4a,b i 6 wybrały się do Wadowic, by zapoznać się bliżej z miastem dzieciństwa i młodości Karola Wojtyły, a w ten sposób z samą jego osobą. Wędrówkę zaczęliśmy od kościoła św. Piotra Apostoła, który został wybudowany jako wotum wdzięczności za wybór na papieża pierwszego Polaka i Słowianina, a także za ocalenie jego życia po zamachu. Kościół ma ciekawą architekturę, która nawiązuje do rzymskiej Bazyliki św. Piotra, na posadzce jest ułożony zarys Placu św. Piotra i zaznaczone tabliczką miejsce, gdzie został postrzelony. Konsekracji kościoła dokonał sam Jan Paweł II w 1991r. podczas pielgrzymki do Polski. Następnie udaliśmy się do Muzeum Domu św. Jana Pawła II, które zwiedzaliśmy z przewodnikiem, słuchając historii i oglądając kolejne wystawy związane z jego życiem od najmłodszych lat. Bogactwo zdjęć, obrazów, pamiątek, rekwizytów, filmów, nagrań słów a nawet śpiewu Papieża, pozwoliło przenieś się wyobraźnią w czasy jego młodości. Po zwiedzaniu i zakupieniu pamiątek mogliśmy odpocząć na wadowickim Rynku smakując wyśmienite kremówki i inne słodkości, które dodały sił do dalszej wędrówki śladami naszego rodaka.  Zwiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania MB, znajdującą się tuż obok domu Wojtyłów, z chrzcielnicą, przy której mały Karol został ochrzczony, tu się modlił z rodziną i służył jako ministrant. Widzieliśmy budynek dawnego gimnazjum, do którego uczęszczał, a nawet przysiedliśmy obok Karola na ławeczce, by zrobić wspólne zdjęcie 🙂 Przy Rynku jest miejsce, gdzie była cukiernia, w której jadł kremówki po maturze a na koniec zajrzeliśmy do kościoła św. Józefa przy klasztorze oo. Karmelitów na Górce, gdzie jako chłopiec przyszły papież przyjął szkaplerz i oddał się w opiekę Matki Bożej, tutaj też często się spowiadał i uczestniczył w nabożeństwach. Wadowice to urocze miasteczko, gdzie warto się wybrać, by miło spędzić czas i poznać bliżej naszego świętego Jana Pawła II.