Czasem słońce, czasem deszcz – czyli w górach jak w życiu.

12-13 października klasy 5ab wraz z opiekunami pojechały na wycieczkę do Soblówki. W planach było dużo atrakcji, które o dziwo – wszystkie udało się nam zrealizować 🙂 Zaraz po zakwaterowaniu udaliśmy się na wędrówkę górskim szlakiem – na Halę Rycerzową. Pełni zapału maszerowaliśmy w górę, podziwiając jesienną przyrodę. W połowie trasy złapał nas deszcz, przemieniając całą grupę w kolorowe krasnoludki. Był to też najtrudniejszy odcinek naszej wędrówki, jednak udało się nam go wszystkim pokonać. I chyba właśnie dlatego słońce postanowiło nas wszystkich nagrodzić i świeciło już przez resztę dnia!!! Wbrew pesymistycznym prognozom pogody! Na Hali Rycerzowej znajduje się niewielkie schronisko – bacówka, do której jakimś cudem udało się nam wszystkim wejść 🙂 Był to czas na zasłużony odpoczynek, ciepły posiłek i wspólne rozmowy. Droga powrotna prowadziła przez jakiś czas szlakiem granicznym, dzięki czemu udało się nam zaliczyć podczas tego wyjazdu również wycieczkę zagraniczną 🙂 Poznaliśmy też na szlaku bardzo oryginalny i niespotykany „zawód” – skór korze. Można ich spotkać tylko w lasach wokół miejscowości Ujsoły i nigdzie indziej w Polsce. Ze świeżo ściętych świerków specjalnymi narzędziami zdejmują paski łyka, które potem trafiają do Francji. Tam wykorzystywane są do pakowania serów pleśniowych.
Po obiedzie w ośrodku uczestniczyliśmy w ciekawych warsztatach decoupage. Każdy miał okazję nauczyć się i wykonać tą metodą drobny upominek. Było przy tym dużo zabawy i śmiechu.
Wieczorem świetlica przemieniła się w wygodną salę kinową, gdzie oglądaliśmy wesołą komedię o Mikołajku.
Następny dzień przywitał nas…. lecącymi z nieba płatkami śniegu!!! Na szczęście biało zrobiło się tylko na szczytach. Po śniadaniu udaliśmy się na kolejne ciekawe warsztaty – tym razem uczyliśmy się wykonywać rozmaite figurki z … tektury falistej, używanej przy remontach!! Okazało się, że przy odrobinie fantazji można wyczarować z niej niesamowite zwierzątka!!
Całe dwa dni minęły zbyt szybko i żal nam było wyjeżdżać!! Jednak pozostaną z nami wspaniałe wspomnienia i nadzieja na kolejne klasowe wycieczki 🙂