Wyprawa klas drugich do Kopalni Soli w Bochni

9 maja 2023 wyruszyliśmy na wyprawę do najstarszej w Polsce Kopalni Soli w Bochni.

Pod ziemię dostaliśmy się windą, którą dawniej zjeżdżali górnicy do pracy.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejażdżki podziemną kolejką. Następnie wędrując solnymi korytarzami, poznawaliśmy historię kopalni i wydobycia soli w Polsce. Z dużym zainteresowaniem słuchaliśmy opowieści towarzyszących nam przewodników i postaci historycznych spotykanych po drodze. Duże wrażenie zrobiła na nas jedyna na świecie podziemna kaplica, przez którą przejeżdża pociąg.

Zdobyte w czasie wędrówki wiadomości zaprezentowaliśmy kopalnianemu Skarbnikowi, który zaprosił nas do swojej siedziby. Za szeroką wiedzę duch kopalni nagrodził nas miłymi niespodziankami.

Mieliśmy również okazję na zjedzenie smacznego obiadu w podziemnej restauracji i rozegranie meczu ponad 200 m pod ziemią.

Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną. W czasie podróży czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka – wizyta w McDonaldzie.

Późnym wieczorem, zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy do Ślemienia.