Konkurs „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”

     W październiku uczniowie klas II przystąpili do Konkursu Edukacyjnego „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”, którego celem było kształtowanie dobrych nawyków ekologicznych oraz popularyzowanie czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.

     W ramach tego konkursu w klasie II a przeprowadzono zajęcia edukacyjne, które miały różną formę ; a to burzy mózgów, podczas której uczniowie zastanawiali się skąd bierze się woda, do czego potrzebna jest woda i komu potrzebna jest woda. Uczniowie poznali też proces krążenia wody w przyrodzie; a to eksperymentów, dzięki którym wzbogacili swoje umiejętności, mieli możliwość obserwacji efektów oraz samodzielnie formułować wnioski. Zdobyte w ten sposób wiadomości utrwalili oglądając film „Mamo, tato co wy na to ?”. Podsumowaniem działań było wspólne układanie hasła promującego oszczędzanie wody.

     Klasa II b przeprowadzono działania mające na celu ochronę przyrody oraz ukazanie jej piękna. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach „Myślę- działam- idę w świat” oraz „Ekozakątek – eksperymenty z powietrzem”. Dzięki przeprowadzonym zajęciom uczniowie mogli m. in. zdobywać umiejętności formułowania wniosków opartych na eksperymentach oraz na własnych obserwacjach dotyczących powietrza. Zaprezentowany został filmik edukacyjny pt. „Powietrze” M. Kubackiej.

     Podsumowaniem działań obu klas było wykonanie prac plastycznych na temat realizowanego działania.

     Biblioteka i świetlica szkolna zorganizowały też Dni Głośnego Czytania. Na zajęciach wykorzystana była książka „Gang Fajniaków”. Uczniowie poznawali przygody bohaterów oraz wymyślali scenariusze i odgrywali scenki z udziałem maskotek „Fajniaki”. Dzięki temu nie tylko utrwalali nawyki ekologiczne ale też pobudzali swoją wyobraźnię.

     W klasie II a projekt realizowany był przez Panie: Klaudię Satława i Katarzynę Kastelik natomiast w klasie II b przez Panie: Beatę Gach i Ewę Kastelik.

     Cała akcja cieszyła się dużym zaangażowaniem uczniów. Wykazali się niezwykłą starannością, kreatywnością i zainteresowaniem.