W naszej szkole zrobiło się bardzo… literacko! Wszystko za sprawą akcji „Drzwi ubrane w lekturę”, która połączyła miłość do książek z kreatywnością i pracą zespołową.
W ramach promocji czytelnictwa uczniowie wraz z wychowawcami wzięli udział w niezwykłej akcji – ozdabiania drzwi klasowych motywami z lektur szkolnych. Każda klasa wybrała swoją ulubioną książkę, a potem zamieniła zwykłe drzwi w magiczne wejście do świata bohaterów i przygód! . Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania! Drzwi zamieniły się w prawdziwe dzieła sztuki – kolorowe, pomysłowe, a przede wszystkim inspirowane książkami, które znamy i lubimy.
Na drzwiach jednej klasy spotkaliśmy Doktora Dolittle i jego zwierzęta, w innej – pojawił się Mały Książe, a jeszcze gdzie indziej mogliśmy wejść do lasu z Hobbitem. Nie zabrakło też postaci z takich książek jak „Kajko i kokosz szkoła latania”, „Pajączek na rowerze”, ,,Piaskowy Wilk”, ,,Opowieści z Narnii”, ,,Dziady” , ,,Akademia Pana Kleksa”, ,,Opowieść wigilijna”, ,,Latarnik”, ,,Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”, ,,Kajtkowe przygody”, czy „Zaczarowana zagroda”. Były kolorowe ilustracje, cytaty, a nawet drzwi ubrane gdzie uczniowie wtopili się w dekorację – ,, Kajtkowe przygody” – bocian i żabki !
To była świetna okazja, żeby przypomnieć sobie treść lektur, poznać nowe książki i pokazać, że czytanie może być naprawdę fajne! Kto wie – może niektóre drzwi zachęciły kogoś, żeby sięgnąć po książkę, po którą wcześniej by nie sięgnął? Akcja pokazała, że lektury wcale nie muszą być nudne, a książki potrafią inspirować do twórczych działań. Dzięki wspólnej pracy uczniowie nie tylko lepiej poznali treść lektur, ale także mieli okazję do współpracy, planowania i zabawy.
Serdecznie dziękujemy wszystkim klasom oraz wychowawcom za zaangażowanie i ogrom pracy włożony w przygotowanie dekoracji. Mamy nadzieję, że „ubrane” drzwi jeszcze długo będą przypominać nam, że czytanie rozwija wyobraźnię i otwiera wiele drzwi – także tych do wiedzy i marzeń.
Zrealizowano w ramach NPRCz
Zapraszam do fotorelacji.
Projekt edukacyjny zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
